نمایشگاه ، فرصتی برای افزایش کارآمدی و کارآیی

نمایشگاه

نمایشگاه ، فرصتی برای افزایش کارآمدی و کارآیی

برپایی نمایشگاه فرصتی است برای افرادی که نمایشگاه را دایر می‌کنند و افرادی که برای دیدن نمایشگاه می‌آیند که بر معلومات و دانستنی‌های خود بیفزایند و بر کارآمدی و کارایی خود اضافه کنند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، حجت الاسلام سید رضا اکرمی، رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر گفت: نمایشگاه در کنار آموزش و پرورش و دانشگاه، پژوهشگاه و کارگاه یک صحنه‌ای است که خود را به مردم و کشور و حتی جهان معرفی کند.

وی افزود: برپایی نمایشگاه یک فرصت است و افرادی که نمایشگاه را دایر می‌کنند و افرادی که برای دیدن نمایشگاه می‌آیند هدف‌شان این است که بر معلومات و دانستنی‌های خود بیفزایند و بر کارآمدی و کارایی خود اضافه کنند و آنچه که به چشم می‌بییند به افراد دیگر نیز منتقل کنند.

*** خدمات را به روستا بردیم اما اشتغال را نبردیم.

حجت الاسلام اکرمی با مقایسه وضعیت خدمات رسانی به روستاها در قبل و بعد از انقلاب اسلامی، گفت: نمایشگاه امروز نشان می‌دهد که ایران در بخش روستایی با سال ۵۷ چقدر از نظر سوادآموزی، آموزش و پرورش، خدمات و درمان و بهداشت، آموزش عالی در بخش روستایی تفاوت پیدا کرده است و باید بپذیریم که تفاوتی در خدمات، عمران و سوادآموزی به وجود آمده است.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه غفلتی در برنامه‌های ۵ ساله در مجلس داشتیم، خاطرنشان کرد: خدمات را به روستا بردیم اما اشتغال را نبردیم.

حجت الاسلام اکرمی گفت: در حال حاضر هر جا اشتغال باشد به طور طبیعی خدمات نیز می‌رود اما عکس آن همواره درست نیست بنابراین روستاهایمان دارد تخلیه می‌شود.

وی تصریح کرد: سال ۵۷ نیمی از جمعیت کشور را روستاییان تشکیل می‌دادند اما در حال حاضر به نصف تقلیل پیدا کرده‌اند و به حدود ۲۰ درصد رسیده‌اند. این نشان می دهد که برای نگه داشتن روستایی در روستا باید اشتغال را به روستاها ببریم.

*** ارائه تسهیلات و اعمال سیاست‌های تشویقی می‌تواند جاذبه ایجاد کند

حجت الاسلام اکرمی با بیان اینکه باید در مناطق روستایی، اشتغال سهل و آسان را شروع کنیم تا برسیم به اشتغال‌های سخت، مشکل و سرمایه بر، افزود: در برنامه‌های ۵ ساله، جاذبه برای روستاها به وجود بیاوریم. ارائه تسهیلات و اعمال سیاست‌های تشویقی می‌تواند جاذبه ایجاد کند برای روستا در غیر این صورت روستاها تخلیه خواهد شد و خدمات ما نیز بدون نتیجه خواهد بود.

وی با اشاره به چالش های پیش روی کلان شهرهای کشور در بخش هوا، آب و سکونت گفت: باید کلان شهرها را آرام آرام سبک کرده و تخلیه کنیم و می‌توانیم انبارهای کالاها، پادگان‌ها و مراکز آموزش نظامی و پایانه‌ها را به بیرون شهر ببریم چراکه استقرار این مراکز در داخل شهر توجیهی ندارد.

 به گزارش خبرگزاری روستا،رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به توسعه تکنولوژی و فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات و امکان دسترسی سریع و آسان به خدمات، توصیه می‌کنم: با توجه به توزیع خدمات، آموزش عالی، بهداشت و درمان در تمام شهرها و مناطق مختلف کشور، هموطنان‌مان اگر سکونت ضروری در کلان شهرها ندارند به شهرهای کوچک برگردند و در فضای آرام و هوای خوب زندگی کنند.

انتهای پیام///